Betaling en/ of vergoeding

Het is mogelijk om de behandelingen gedeeltelijk vergoed te krijgen via de aanvullende verzekering van een aantal ziektekostenverzekeringen onder de noemer complementaire of alternatieve geneeswijzen. De NVECP (kwaliteitsregister Psychotherapie) en de SBLP (Stichting Beroepsorganisatie Lichaamsgeoriënteerde (Psycho)therapie ) zijn door de zorgverzekeraars erkende beroepsverenigingen, waar ik lid van ben.

Voor informatie over welke ziektekostenverzekeraar vergoedt, kan je de website van de SBLP www.sblp.nl  en van de NVECP www.nvecp.nl bezoeken.

Vraag een doorverwijzing van je huisarts of de praktijkondersteuner, waarin het volgende staat beschreven: de rede van doorverwijzing, omschrijving van de klacht(-en), mijn naam en behandelwijze. Hierin staat de AGB code van uw huisarts en de POH GGZ.

Een doorverwijzing is niet voor iedere verzekering verplicht.

Informeer bij je zorgverzekeraar hoe de vergoedingen geregeld zijn. Indien je een aanvullende verzekering hebt, dan is vaak een gedeeltelijke vergoeding mogelijk.

Kosten voor de individuele therapie:

• De intake duurt 75 minuten en kost 118,50 euro.
  • Een therapiesessies duurt een uur en kost 95 euro.
  • De eerste TRE sessie duurt een uur en een kwartier en kost 118,50 euro, de TRE vervolgsessies duren een uur en kosten 95 euro.
  • Supervisie/ leertherapie kost 100 euro per uur.

Mijn persoonlijke AGB codes zijn: 94006261 en 90048642. Voor de praktijk is de AGB code 94055767.

De behandeling betaal je per keer, contant of met je mobiele app/tikkie in de sessie.

Of vlak voor de sessie via je bank. Dit laatste bespaart de tijd in de sessie.

De factuur declareer je zelf bij je ziektekostenverzekeraar.

Aan het bovenstaande geschrevene over betaling kunnen geen rechten worden ontleend.

De kosten voor de TRE groep worden niet vergoed door de zorgverzekeraars.